O nás

 

Hana Krejsová


Zakladatelka a jednatelka Teraher.
Oblasti osobnostního a sociálního rozvoje dětí se věnuji již od střední školy. V té době především ve volném čase v podobě táborů s psychosociální tématikou, postupně se z tohoto koníčku stala moje profese - dětská psychologie. Díky té mám šanci pronikat do zákoutí dětské duše a stále se snažím hledat nejen způsoby, jak co nejefektivněji pracovat v rámci své terapeutické praxe, tak také cesty, jak dětem mohou pomoci sami rodiče. 
Velmi často slyšíme o důležitosti rozvoje inteligence, předháníme se v tom, které dítě umí dřív chodit, počítat, které dítě míň pláče. V honbě za tím vším viditelným, měřitelným úspěchem jako bychom zapomínali na to podstatné - jak často se cítí naše dítě šťastné, jak si dokáže poradit v obtížných situacích, jak dokáže zpracovat emoce jako jsou strach, vztek, smutek. Objektivní míry v této oblasti nejsou, přesto o budoucím úspěchu a pocitu spokojenosti rozhodují ve větší míře než to, kdy naše dítě začalo chodit.
Terahry jsou pro mě příležitostí, jak dát emočnímu rozvoji dětí důležitost. Jak přesvědčit rodiče, že pokud se právě touto oblastí budou zabývat, je menší pravděpodobnost, že kdy budou muset navštívit kancelář psychologa. Možná mi tím ubyde práce, ale ten pocit spokojenosti, že jsem přispěla k tomu, aby si děti dokázaly poradit samy, stojí za to.
Hračky a knihy, které nabízíme na těchto stránkách, jsou výběrem toho, s čím mám ve své terapeutické praxi nejlepší zkušenosti. Mnohé si také necháváme vyrobit dle toho, co mi v praxi nejvíce chybí a považuji to za užitečný a efektivní nástroj práce s dítětem. Doufám, že náš výběr bude stejně užitečný i Vám.
 
 

Karolína Puttová


Zakladatelka a jednatelka Teraher.

Vystudovala jsem ekonomiku a řízení na Strojní fakultě ČVUT, pracovala v leasingové společnosti a největší české energetické společnosti. Pak se nám narodil syn a po něm dcera a můj svět se změnil. Vystudovala jsem sociální práci na UK a změnil se i můj pracovní život. Posledních deset let jsem strávila na poradenských, koordinátorských a manažerských pozicích v neziskovém sektoru. Od roku 2014, kdy jsem získala certifikát, se věnuji koučování. Mezi mými klienty je řada inteligentních a kreativních lidí, kteří nejsou se svým životem spokojeni, ve svém dospělém věku tápou ve svých osobních vztazích i ve svém profesním životě. Během koučovacího sezení získají čas, aby si uvědomili, co chtějí, jaké mají pocity, jaká mají očekávání. Často se zjistí, že se jich na jejich pocity, přání nikdo dlouho nezeptal, že byli od dětství zvyklí své emoce potlačovat. Další speciální kategorií jsou klienti rodiče, koučink přichází jako vhodný nástroj ve chvíli, kdy je jasné, že svého potomka už neunesou. Pak je ideální chvíle začít se ptát na přání, pocity a motivaci. Když mě Hanka oslovila s nápadem dovézt, vytvořit a shromáždit hry, hračky a knížky, které současným dětem pomohou mluvit o svých pocitech, uvědomovat si je, pracovat s emocemi a zvládat je, zkrátka rozvíjet jejich emoční a sociální inteligenci, měla jsem radost a začala někde hluboko hledat znalosti z ekonomie a marketingu, kterými bych mohla TERAHRÁM pomoci na svět.

 

Napsali o nás

Článek o emocích a Terahrách najdete v zářijovém vydání časopisu Kondice.